Jak zrobić prostownik do akumulatora

Poradnik dodany przez: Guzio63
115050 3.5

Najlepszy prostownik do akumulatorów samochodowych ciężko wybrać. W końcu na rynku trochę tego jest. ale możesz zrobić swój własny prostownik. Co prawda nie jest to prosty projekt ale przecież nie wszystko może być łatwiutkie i prościutkie jak budowa cepa. Zobacz, oglądnij, porozmyślaj trochę, oceń swoje siły i jeżeli będziesz gotowy to do dzieła. Mając ten poradnik i opis prostownika plus szczegóły (linki podane w składnikach) będzie ci łatwiej zbudować taki prostownik samochodowy

Ale wszystko po kolei. Najpierw zbierz potrzebne elementy, które są wyszczególnione na początku filmu, potem zapoznaj się ze schematem ideowym i spróbuj go zrozumieć. Potem to już trza oglądać i trochę pokombinować. Cały poradnik nie jest do końca poradnikiem typu krok po kroku bo to by zajęło kupę czasu. dlatego wykonanie takiego prostownika samochodowego polecam tylko doświadczonym majsterkowiczom, którzy w kabelkach są za pan brat. 

UWAGA: w dokumencie pdf jest błąd z polaryzacją diody LED, który na schemacie na filmie został poprawiony.

Składniki:

  • Dokładny opis prostownika:
  • http://przeklej.org/file/kRSxPb/Prostownik.auto.do.ladowania.akumulatorow.pdf
  • lub ściągnij z serwisu Elektroda.pl ale trza się zalogować:
  • http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21461.html

Do poradnika Jak zrobić prostownik do akumulatora przypisano następujące tagi:

prostownik elektronika akumulator samochodowy ładowanie akumulatora prostownik do akumulatora najlepszy prostownik prostownik samochodowy

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak zrobić prostownik do akumulatora skomentowało 4 osób.

Awatar użytkownika
Pozostało 1500 znaków

Komentarze

  1. Awatar użytkownika elektro-pol

    elektro-pol

    Nov 04, 2014

    Ogólnie + za chęci po za tym same -
    po 1 obudowa drewniana podatna na ogień a w źle wykonanym prostowniku wszystko się grzeje,
    2 z takiego schematu nie uzyskasz "wyprostowanego" prądu
    3 jeśli coś się nadmiernie nagrzewa to musi być tego wina
    4 mało estetyczne połączenia i całość
    5 jeśli trafo buczy trzeba je mocniej skręcić i pomalować blachy np minią.
    6 16V to zdecydowanie za dużo dla akumulatora 12V ( napięcie dla takiego akumulatora nie powinno przekraczać 15V odpowiednie to 14-14,5 po naładowaniu akumulator powinien dawać 12,6V)
    7 brak amperomierza ( to podstawa aby nie dopuścić do gazowania akumulatora podczas którego wydziela się niebezpieczny wodór (grozi nawet eksplozją) ponadto akumulator powinno się ładować prądem 1/20 pojemności akumulatora
    8 za duże bezpieczniki ect ect mógłbym jeszcze wymienić pare rzeczy.
    Podsumowując jak się nie znasz na czymś to się nie bierz a jak bardzo chcesz to poszukaj pomocy.

  1. Awatar użytkownika PSPKAMILPSP

    PSPKAMILPSP

    Aug 21, 2014

    no fajne prostuje

  1. Awatar użytkownika BestOfBots

    BestOfBots

    Feb 05, 2014

    Pełne naładowanie akumulatora to ok 14,4V. Ponad to akumulator jest już przeładowany co nie jest zbyt porządane.

  1. Awatar użytkownika chmieloelektronik

    chmieloelektronik

    Dec 23, 2013

    Fajne ale zamiast wcinać dziórę do chłodzenia rezstoów modzna było nawierćić dziórki i dać wiatraczek.