Wyremontowany i oczyszczony silnik należy oczywiście po całej pracy złożyć z powrotem. Dla osób, którym majsterkowanie i motoryzacja nie są obce, prezentujemy w powyższym filmie, w jaki sposób złożyć silnik spalinowy. Szczególnie istotnymi jego częściami, które przed złożeniem powinny być starannie umyte i oczyszczone to wnętrza cylindrów, a także dolna część korpusu silnika, gdzie znajduje się wał korbowy i korbowody.
Jeżeli wnętrza cylindrów silnika były szlifowane, wówczas obowiązkowe jest ich umycie i oczyszczenie. Pozostają na nich bowiem resztki zeszlifowanego materiału i ścierniwo wtarte w ścianki cylindra, które może powodować uszkodzenia silnika spalinowego. Wnętrza cylindrów silnika powinny być więc wytarte szmatką zwilżoną w oleju napędowym lub używając benzyny lakowej. Po tym etapie, wycieramy cylindry do czysta używając do tego ściereczek z olejem parafinowym lub płynną stearyną. Podobna obsługa musi zostać wykonana w łożyskach wału korbowego i korbowodach. Czyszczenie wykonujemy także olejem parafinowym lub benzyną lakową, którą można wlać w kanały olejowe i przedmuchać je następnie sprężonym powietrzem.
Łożyska powinny zostać nałożone i nabite na wał po wcześniejszym rozgrzaniu w oleju o wysokiej temperaturze. Następnie schładzamy czopy, na które zostały wbite przy pomocy np. lodu. W kolejnym etapie nakładamy na korbowody tłoki i wsuwamy je w cylindry ściskając je specjalną opaską i smarując olejem silnikowym. Wszystkie te czynności wykonujemy powoli, starannie, zachowując ostrożność, bowiem włożenie poszczególnych elementów w niewłaściwe miejsce może poskutkować awarią silnika.