Jeśli pragniemy zmierzyć prąd za pomocą instalacji elektrycznej w samochodzie samochodowym, jest to możliwe nawet podczas jego postoju. Zmieniamy sondę na maximum - 10 mA. Czerwoną końcówkę wpinamy wyżej. Maksymalną wartością, jaka znalazłaby się na pozycji to 5-7, w samochodach w których pojemność akumulatora jest ustalona na takim poziomie. Obsługa ta, mimo że wydaje się skomplikowana, wcale takową nie jest. Sam miernik może wydawać się dla nas skomplikowany, jednak bo paru minutach odkryjemy, że nie jest on tak ciężkim urządzeniem. Jeśli pragniemy zmierzyć prąd, ale nie chcemy utracić zasilania naszych obwodów elektrycznych, musimy poprosić o pomoc drugą osobę. Będzie ona trzymać przyciśnięte sondy do bieguna i klemy, a my w tym czasie odpięlibyśmy klemę. Pomiar został zrealizowany przez miernik, lecz obwód nie jest odpięty - musimy wykonać to z wielką ostrożnością i starannością, aby nie doszło do spięcia. Ewentualną opcją jest użycie drutów - podłączenie końcówek do sond i klemy oraz bieguna. Warto używać mierników w nieco droższej cenie, ponieważ są znacznie wyższej jakości, niż miernik uniwersalny. Przedstawiony na filmie żółty miernik elektryczny musiał być kilka razy uruchamiany na nowo, aby znów działał - co jest przykładem jego niskiej ceny. Pobór prądu powinniśmy wykonywać z wielką ostrożnością. Sprawdzanie akumulatora mimo pozorów nie zawsze bywa bezpieczne. Dlatego właśnie, mając na uwadze nasze własne zdrowie, powinniśmy z większą starannością przykładać się do zmian dokonywanych pod naszą samochodową maską. Pobór jest bardzo prosty, wszystko jednak musi być stabilne a żadne zwarcia nie mogą wystąpić.
DOŁĄCZ DO FORUMWIEDZY:
YouTube: http://www.youtube.com/c/forumwiedzy?sub_confirmation=1
Facebook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL