Jak jeździć ekonomicznie - "Eco Driving" #3

Poradnik dodany przez: prawojazdyCOMpl
101270 4.5

Film omawia problematykę związaną z nowym stylem jazdy - ECO DRIVING. Omawia techniki pozwalające uzyskać większy komfort jazdy podczas , zmniejszające zużycie paliwa, emisję spalin, koszty eksploatacji oraz powodujące wzrost bezpieczeństwa na drogach.

Do poradnika Jak jeździć ekonomicznie - "Eco Driving" #3 przypisano następujące tagi:

jazdy jazda paliwo szkoła oszczędność oszczędzanie eco driving ekonomiczna paliwa

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak jeździć ekonomicznie - "Eco Driving" #3 skomentowało 9 osób.

Awatar użytkownika
Pozostało 1500 znaków

Komentarze

  1. Awatar użytkownika endriu121188

    endriu121188

    Nov 09, 2011

    IBIZA 2000r. 1.9TDI AGR 90km bez zmiennej geometrii turbo.

    Zmiana biegów przy 1700-1800 obr/min na wyższy i redukcje zamiast używania hamulców i spalanie w mieście spadło o 1.2L!!!
    Zamulanie? Bzdura, jeżdzę tak już 8 miesięcy i jak trzeba depnąć to swoje 170km/h leci.

  1. Awatar użytkownika Skeeze

    Skeeze

    Sep 19, 2010

    Co to znaczy "z wtryskiem turbo" ?

    Wyłączenie silnika - czy przeszedł by taki manewr jak na filmiku, podczas egzaminu na prawo jazdy ? Wyłączenie silnika za skrzyżowaniem, przed przejściem dla pieszych, z wyciągnięciem kluczyka ze stacyjki.

    • Awatar użytkownika damian00771

      damian00771

      Jul 25, 2011

      chodzi o silniki diesla z turbiną nie lubią one gdy po ostrej jeździe szybko się je gasi

  1. Awatar użytkownika magisterek

    magisterek

    Dec 20, 2009

    Żenada! Tak się składa że jestem zawodowym kierowcą i brałem udział w szkole jazdy SCANIA. Wg. nich ta ekonomiczność polegała na czym innym - DYNAMICZNEJ JEŹDZIE a nie ZAMULANIU AUTA. I 12 litrowy silnik na pompowtryskach HPI mocy 420KM, przy takiej jeździe pali 32litry z 25tonowym ładunkiem, gdybym stosował zalecenia tego filmu nie wiem czy poniżej 40l/100km bym zeszedł. ZASADA OSZCZĘDNEJ JAZDY wg. SCANIA : maksymalne wykorzystanie momentu obrotowego.

  1. Awatar użytkownika magisterek

    magisterek

    Dec 20, 2009

    ŻENADA !!!

  1. Awatar użytkownika morieris

    morieris

    Oct 03, 2009

    eco driving jest fajny, jezdzi sie spokojnie, bez stresów, taniej... tylko silnik sie zamula... ale cos za cos

  1. Awatar użytkownika doctorcarter

    doctorcarter

    Sep 27, 2009

    taaa a czy zauwazyliscie ze kazdy ja wyprzedza? hehehe tak to sie na "L" jezdzi. zawalidrogi xDD i wszyscy mysla ze jadac wolniej maja PEWNOSC ze nie spowoduje kolizji badz wypadku na to nie ma reguly xD no rzeczywiscie samochod jest bardzo dynamiczny na minimalnych obrotach xDD chcialbym tak jezdzic to bym zafundowal sobie rower a nie auto hehe

  1. Awatar użytkownika Alex40

    Alex40

    Jul 04, 2009

    No fajne....

  1. Awatar użytkownika ErNi^

    ErNi^

    Jul 02, 2009

    ja lece do czerwonej kreski z obrotami ^^
    ps. pomykam motorem

  1. Awatar użytkownika rafal501

    rafal501

    Jul 01, 2009

    w TDI turbina załącza się przy 2tys obrotów i co mam zrobic, nie uzywać jej?

    • Awatar użytkownika Skeeze

      Skeeze

      Sep 19, 2010

      Z twoim silnikiem, jak zaczniesz stosować się to tego co zostało powiedziane, na pewno spali więcej paliwa, sporo straci na mocy, oszczędzisz na zużyciu turbiny, ale zapłacisz za inne części :)