to nie jest prąd, to co podałes to jest napięcie a to jest roznica
Witam.
Podane przez ciebie napięcie akumutatora od 12.8V do 13.1V to wynik uśredniony.
Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulator to 12,8 V
Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V
Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6, poniżej tego napięcia (12,4 V) zaleca się akumulator doładować. Jeśli nie jeździmy dużo zrobić to za pomocąprostownika w domu. Jest to zalecane w trosce o przyszłą trwałość akumulatora. Za całkowicie rozładowany akumulator uważamy taki akumulator który ma poniżej 12 V, jeśli ma około 11,8 V lub mniej to jest to stan skrajnego rozładowania – taki akumulator należy natychmiast doładować.
W linku podałem tabelke "zalecany czas ładowania akumulatorka"- nie ma co się kłócić wystarczy ruszyć głowa i troche poszukać ;)
Pozdrawiam pitpit7
Dodane linki:
Wreszcie ktoś się postarał odpowiedzieś.Dzięki.Ale co powiesz na to?
Mój aku .ma jakieś 7 a najmniej 5 lat.P naładowaniu wskazuje mi 13,26V (żel)
Ale motor odpala tylko pierwsz raz , za drugim słychać tylko TRRRRRRRRR.I d*** blada.
I gdzie jest problem? Podłączam samochodowy który wskazuje mi jakieś 13,02V i zapala bez problemu.
Wytłumacz mi czy ten motorowy już jest do odstrzału ?
A więc:
Akumulatory tzw. "bezoobsługowe" czyli żelowe to nic innego jak akumulatory kwasowo-ołowiowe, oparte na ogniwach galwanicznych zbudowanych z elektrody ołowiowej, elektrody z tlenku ołowiu (IV) (PbO2) oraz ok. 37% roztworu kwasu siarkowego w postaci żelu, spełniającego rolę elektrolitu.
Elektrolit – termin, który ma dwa różne znaczenia.
Ładując swój akumulator dostarczasz mu:
Kation − jon o ładunku dodatnim (+)
Anion – jon o ładunku ujemnym.
Aku jest na tyle stare,że jak naładujesz go nawet na ful to zdoł zadziałać jednorazowo.Po prostu Kationy i Aniony zawarte w środku momentalnie się uwalniają-aku do wymiany (lata i ilość ładowań zrobiło swoje)
Są dwa sposoby, aby odnowic/naprawić stare aku, ale o tym to może napisze ci jutro jesli bd chciał ;)
Bardzo ,ale to bardzo Ci dziękuję za odpowiedz.Czekam na dalsze porady w związku z odnową akumulatora.Jest to bardzo ciekawe.A u mnie dokładnie dzieje się to samo jak wcześciej napisałeś.Z tego wszystkiego wynika że jest do wymiany.Nawet podłączyłem do dziśiaj klemami do (bezpośrednio) do rozrusznika(+) i minus do masy.Zakręcił tylko pół obrotu.CXzekam z niecierpliwością na dopowiedz od Ciebie.Pozdrawiam.
Witam.
Pierwszym sposobem jest rozładowanie aku na maxa (w twoim przypadku nie będzie to trudne :D) a następnie zamrożenie go.
-A więc jeśli masz gdzie pozostaw aku w zamrażalniku na minimum 2godz. (Możesz zostawić na noc)
-Następnie wyjmij go i zostaw w temp. pokojowej na 4-8godz. (chodzi o to, aby stopniowo się ogrzał,przyją temp.pokojową-normalną)
W przeciwnym razie ładując go od razu po wyjęciu z zamrażarki popsujesz go (tzw. szok termiczny)
-Naładuj aku na maxa następnie pozostaw go na 6-12 godz. w spoczynku
-Ciesz się sprawnym akumulatorem (powtórz czynność naładowania oraz rozładowania na max 3 razy )
Oczywiście nie gwarantuję, że aku bd sprawne, ponieważ ma już swoje lata i nie wiadomo ja się zachowa.(Na własne ryzyko!!)
Drugi sposób jest zawarty w poradniku w filmie zawartym w linku.;)
Dodane linki: