Witam, do tego trzeba mieć jakieś doświadczenie, trzeba znać podstawy angielskiego
Mody cleo robi się w programie Sanny Builder lub nawet w zwykłym notatniku ale Ty rób to lepiej w Sanny Builderze jak masz jakieś pytania to pisz :)
Na początek zamieszczam kilka opcodów:
Kod:
01F0: set_max_wanted_level_to 0
Jest to opcod dzięki, któremu po dodaniu do skryptu możemy ustawić z jakim nasileniem będzie gonić nas policja jeżeli popełnimy jakieś wykroczenie. Parametr "0" oznacza że jest wyłączona. Natomiast jeżeli chcemy dać żeby nas goniła zmieniamy parametr na 1,2,3,4,5 lub 6.
Kod:
00A5: pony1@ = create_car #PONY at x y z
Ustawia w dowolnym miejscu pojazd o podanej nazwie gdzie:
pony1@ - nazwa opcodu
#PONY - nazwa samochodu, nazwę samochodu można sprawdzić np. w pliku handling
x y z - współrzędne samochodu
Kod:
04EB: AS_actor 65@ crouch 1
Aktor 65 kuca
Kod:
05BB: AS_actor $1 fall_down 0 time_on_ground 500
Aktor 1 upada na ziemie na czas 500 (czy jakoś tak)
Kod:
05C2: AS_actor 98@ show_the_finger
Aktor pokazuje środkowy palec
Kod:
07FF: set_car 69@ hydraulics 1
Daje autu 69 hydraulikę
Kod:
0729: AS_actor $1 hold_cellphone 1
Aktor 1 wyciąga telefon i rozmawia przez niego
Kod:
0122: player $PLAYER_CHAR pressing_horn
Sprawdza czy Gracz wciska klakson (chyba)
Kod:
01EC: make_car 34@ very_heavy 1
Auto 34 staję się bardzo ciężkie
Kod:
05C4: AS_actor $PLAYER_ACTOR hands_up 15000 ms
Aktor podnosi ręce do góry na czas 15000 ms
Kod:
09C7: change_actor $PLAYER_ACTOR skin_to #WMYBU
Zmienia skin gracza.
Kod:
Actor.Angle($aktor) = X
Obracanie aktora o dowolną ilość stopni
$aktor-nazwa aktora
X -ilość stopni np. 90
Kod:
018C: play_sound 1052 at X Y Z
Odtważanie muzyki w danym miejscu
1052 -ID utworu
X Y Z - współrzędne odtwarzania utworu
Kod:
064B: $EXPL = create_particle "explosion_large" at X Y Z type 1
Kod powoduje wczytanie animacji wybuchu
X Y Z - współrzędne eksplozji
Kod:
set_camera_position X Y Z
Ustawienie pozycji kamery
X Y Z - współrzędne kamery
Kod:
0172: $TEMPVAR_ANGLE = actor $PLAYER_ACTOR Z_angle
Kod sprawdza kierunek poruszania się gracza
Kod:
Player.Money($PLAYER_CHAR) +=X
Dajemy graczowi X pieniędzy
X - ilość pieniędzy
Kod:
Actor.Armour($PLAYER_ACTOR) =X
Dajemy graczowi kamizelkę kuloodporną
X- wytrzymałość kamizelki
Kod:
01F0: set_max_wanted_level_to X
Ustawiamy poziom gwiazdek policji
X- Ilość gwiazdek
Kod:
0997: set_total_respect_points_to X
Ustawiamy maxymalny respekt
X- poziom respektu
Kod:
0998: add_respect X
Dodajemy respekt
X- poziom respektu
0397: enable_car $auto siren 1
Wlaczenie syreny w aucie
Kod:
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
Sprawdza obecna godzine
Kod:
06E9: load_car_component #WHEEL_SR1
Ladowanie danej czesci auta
Kod:
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
Definiuje gracza jako $player_char
Kod:
DEFINE SCRIPT SAVE AT @jakisskrypt
Definiuje skrypt zapisu
Kod:
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Przyporzadkowanie graczowi ubran,po czym nastepuje budowanie gracza
Kod:
Car.DriveTo($AUTO, 0.0, 0.0, 0.0)
Skierowanie auta w dane miejsce
Kod:
Car.SetMaxSpeed($AUTO, 10.0)
Ustawienie maxymalnej predkosci auta
Kod:
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Wyswietlenie danego tekstu z pliku .gxt
Kod:
not Car.Wrecked($AUTO)
Sprawdza czy auto nie jest zniszczone
Kod:
01B2: give_actor $ped weapon 23 ammo 100
Daje danemu aktorowi bron o podanym ID
Kod:
05E2: AS_actor $ped kill_actor $PLAYER_ACTOR
Ped usiluje zabic gracza
Kod:
0959: $2882 = create_horseshoe_at 0.0 0.0 0.0
Ustawia ukryta podkowe w danym miejscu
Kod:
0165: set_marker 42@ color_to 1
Ustawia klolor markera.
Kod:
0169: set_fade_color_RGB 0 0 0
Ustawia kolor przyciemniania i rozjaśniania.
Kod:
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)
Gracz może sie ruszać.
Kod:
$PLAYER_CHAR.CanMove(False)
Gracz nie może się ruszać.
Kod:
0788: enable_heli 34@ magnet 1
Aktywacja magnesu w helikopterze 34@.
Kod:
0793: save_player_clothes
Zapisuje ubrania gracza
Kod:
0794: restore_player_clothes
Usuwa? ubrania gracza.
Kod:
07A1: set_walk_speed 4
Ustawia prędkość poruszania postaci.
Kod:
0245: set_actor $ACTOR_SMOKE walk_style_to "FATMAN"
Ustawia styl poruszania dla danego aktora.
Kod:
07CD: AS_actor 80@ walk_to 362.2674 -2035.844 6.836 stop_with_angle 270.0 within_radius 4.0
Aktor 80@ idze na dane wspólrzędne (X, Y, Z), następnioe zatrzymuje się z obrotem 270.0.
Kod:
0803: car 1@ have_hydraulics
Sprawdza, czy pojazd 1@ ma hydraulikę.
Kod:
0818: actor $PLAYER_ACTOR in_air
Sprawdza, czy gracz jest w powietrzu.
A tutaj opcod ode mnie:
Cytuj
00EE: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2067.4 -1831.2 radius 15.0 15.0 in_car
Sprawdza czy gracz jest w danym miejscu w pojeździe .
Cytuj
00ED: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2043.68 -1635.73 radius 4.0 4.0 on_foot
Sprawdza czy gracz jest w danym miejscu pieszo .
Znalazłem naprawdę ciekawy opcode.
Kod:
0AA9: is_game_version_original
Sprawdza on chyba, czy gra jest oryginalna.
Kod:
0850: AS_actor 95@ follow_actor $PLAYER_ACTOR
Actor pod lokalną 95@ podąża za player'em.
Kod:
07F8: car 74@ follow_car 72@ radius 27.0
Pojazd pod lokalną 74@ podąża za pojazdem 72@ w odległości 27.0
Kod:
0724: heli 114@ follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
Helikopter 114@ atakuje i podąża za graczem w odległości 50.0
Kod:
0256: player $PLAYER_CHAR defined
Sprawdza czy gracz został stworzony.
Kod:
06ED: set_car 34@ paintjob 0
Ustawia samochodowi dany paintjob.
Kod:
0657: car 35@ open_componentA 4
Otwiera pojazdowi 35@ daną część.
Kod:
09E5: create_flash_light_at 225@ 226@ 227@ RGB_mask 255 255 255 begin_of_the_skype_highlighting 255 255 255 end_of_the_skype_highlighting radius 200.0
Tworzy błysk na danej pozycji o podanych kolorach RGB, jak również o określonej średniy (radius).
Kod:
0904: get_interface 6 color_RGBA_to $COLOR_RED $COLOR_GREEN $GAMBLES_CASHWIN $3400
Zmiana koloru danej części HUD'u
Kod:
fade 0 1000
Zaciemnia płynnie obraz.
Kod:
fade 1 1000
Rozjaśnia płynnie obraz.
Kod:
032B: $UZI = create_weapon_pickup #micro_uzi group 5 ammo 50 at 2489.8123 -1663.3979 13.3359
Tworzy pickup danej broni (ilość naboi itd.) na danych współrzędnych.
Kod:
0500: player $PLAYER_CHAR skin == "GIMPLEG" on_bodypart 17
Zmiena ubrania graczowi.
Kod:
0109: player $PLAYER_CHAR money += 1000000
Dodaje graczowi określoną sume pienędzy.
Kod:
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@
Sprawdza, czy aktor jest w pojeździe 22@.
Kod:
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@
Zapisuje pojazd gracza pod lokalną 22@.
Kod:
01F3: car $HJ_PLAYER_CAR in_air
Sprawdza, czy pojazd jest w powietrzu.
Kod:
0A30: repair_car 316@
Naprawia pojazd 316@.
Kod:
04FE: deflate_tire 2 on_car 280@
Przebija oponę numer 2 w pojeździe 280@.
Kod:
Model.Load(#elegy)
038B: load_requested_models
Wczytuje dany model
Kod:
:jakaspetle
if
Model.Available(#elegy)
jf @jakaspetla
Petla ktora sprawdza czy wybrany model zostal wczytany
Kod:
04ED: load_animation "DANCING"
wczytanie animacji 'dancing'
Kod:
0605: actor $ACTOR_ANIM perform_animation_sequence "bd_clap" IFP_file "DANCING" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1
Aktor odtwarza wczesniej wczytana animacje
Kod:
034E: move_object $obiekt to X Y Z speed 1 2 3 flag 1
Przesowanie obiektow
X Y Z - wspolrzedne gdzie obiekt ma sie przesunac
1 2 3 - predkosc przesowania
Kod:
0390: load_txd_dictionary 'loadsc0'
Wczytanie pliku txd
Kod:
0364: actor 102@(42@,9i) spotted_actor $PLAYER_ACTOR
sprawdzenie czy przeciwnik widzi gracza
Kod:
07A5: AS_actor -1 attack_actor $PLAYER_ACTOR 1500 ms
Atakowanie gracza
Kod:
0001: wait 0 ms
odczekanie 0 milisekund
Kod:
0008: $89 += 1
Dodaje wartość (w tym przypadku 1) do naszej globalnej.
Kod:
0003: shake_camera 40
Potrząsanie kamerą.
Kod:
0002: jump @MAIN_177
Przeskakuje do procedury (w tym przypadku @MAIN_177)
Kod:
0633: AS_actor $PLAYER_ACTOR exit_car
Player wychodzi z pojazdu.
Kod:
00A8: set_car $auto to_TYPKIEROWCY_driver
Ustawia typ kierowcy w danym aucie
- psycho
- normal
Kod:
010D: set_player $PLAYER_CHAR wanted_level_to X
Ustawia poziom zainteresowania policji na 'X' gwiazdek
Kod:
015D: set_gamespeed 0.9
Ustawia predkosc gry
Kod:
0168: set_marker $marker size 2
Ustawia wielkosc markera
Kod:
018E: stop_sound $dzwiek
Wylacza dany utwor
Kod:
01B6: set_weather 1
Ustawia obecna pogode
Kod:
023C: load_special_actor 'TENPEN' as 1 // models 290-299
Wczytuje specjalnego aktora
Kod:
02A3: enable_widescreen 1
Wlacza tryb filmowy
Kod:
02E4: load_cutscene_data 'PROLOG1'
Wczytuje cutscenke
Kod:
02EA: end_cutscene
Koniec cutscenki
Kod:
030D: set_max_progress 187
Ustawia maxymalny postep
Kod:
034D: rotate_object $obiekt from_angle 0.0 to_angle 360.0 flag 0
Obraca dany obiekt
Kod:
035F: actor $aktor armour += 100
Daje danemu aktorowi kamizelke kuloodporna
Kod:
07A1: set_walk_speed 4
Ustawia predkosc poruszania sie peda
Kod:
085A: spawn_emergency_vehicle_model #FIRETRUK on_street_nearest_to 2340.637 -1152.722 25.9686
Spawnuje woz strazacki
Kod:
02E1: 136@(212@,2i) = create_cash_pickup 500 at 0.0 0.0 0.0 permanence_flag 1
Stawia pickup pieniedzy w wybranym miejscu
Kod:
030C: progress_made += 1
Dodaje jeden punkt do naszego postepu gry
Kod:
036A: put_actor $aktor in_car $auto
Umieszcza aktora w aucie
Kod:
046E: put_player $PLAYER_CHAR in_RC_mode_at 40@ 41@ 42@ angle 40.09 RC_model #RCBARON
Ustawia aktora jako kierowce rcbarona (nie jestem pewien)
Kod:
0681: attach_object $obiekt to_car $auto with_offset 0.5 0.3 0.3 rotation 0.0 0.0 0.0
Przylacza dany obiekt do auta
Kod:
0699: set_car $auto repair_tire 2
Naprawia wybrana opone w aucie
Kod:
069A: attach_object $obiekt to_object $obiekt2 with_offset 0.0 0.0 0.0 rotation 0.0 0.0 0.0
Laczy ze soba dwa obiekty
Kod:
069B: attach_object $obiekt to_actor $aktor with_offset 0.0 0.5 -1.0 rotation 0.0 0.0 0.0
Przylacza obiekt do danego aktora
Kod:
070C: explode_car $auto // versionB
Powoduje wybuch danego auta
Kod:
08A3: update_respect_while_on_mission 1
Uaktualnia poziom respectu
Kod:
00A6: destroy_car $auto
Niszczy wybrane auto
Kod:
0668: AS_actor $aktor rotate_and_shoot_at 0.0 0.0 0.0 2000 ms
Aktor odwraca sie i strzela w okreslony punkt przez 2000 ms
Kod:
0122: player $PLAYER_CHAR pressing_horn
Sprawdza czy aktor wcisnal klakson
Kod:
01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1
Policja ignoruje gracza
Kod:
055E: set_player $PLAYER_CHAR max_health += 100
Ustala maxymalna ilosc zycia gracza
Kod:
055F: set_player $PLAYER_CHAR max_armour += 50
Ustala maxymalna ilosc kamizelki kuloodpornej
Kod:
05C4: AS_actor $PLAYER_ACTOR hands_up 15000 ms
Aktor podnosi rece do gory
Kod:
07A7: put_jetpack_on_actor $PLAYER_ACTOR
Gracz otrzymuje jetpacka
Kod:
0179: actor $PLAYER_ACTOR colliding_with_object 73@
Sprawdza czy gracz dotyka danego obiektu
Kod:
0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF and SET
skrypt na to że jeżeli zaznacze na mapie w menu punkt to tam pojedzie wóz w którym siedze jako pasażer
Player wyciąga telefon:
Kod:
0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF and SET
Kod:
$Auto = Car.Create(#ADMIRAL, 2059.0435, -1693.9142, 13.2728)
Tworzy auto w określonych miejscu
Kod:
Car.Angle($Auto) = 269.8438
Nadaje samochodowi odpowiedni kąt obrotu